تاکید مدیرعامل فولاد خوزستان بر نقش روابط عمومی در سازمانها

به گزارش خبر صنعتی؛ امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در نشست صمیمی با کارکنان واحد روابطعمومی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ایامالله دهه فجر با بیان اینکه روابطعمومی صدای سازمان، سازنده اعتماد و نگهبان ارزشهای سازمان است اظهار داشت: تا به امروز در کنار موفقیتها، بحرانهای مختلفی را پشت سر گذاشتیم. در این میان روابطعمومی در روایتگری مناسب، همواره تصویر مناسبی از سازمان به نمایش گذاشته است.
وی گفت: روابطعمومی میبایست همگام با گسترش فضای مجازی و هوش مصنوعی و فناوریهای نوین حرکت کند؛ روابطعمومی قلب تپنده سازمان است.
ابراهیمی در ادامه گفت: این واحد نقش راهبردی میان ذینفعان سازمان ایفا میکند، این نقش با تفکیک، متناسبسازی و سطحبندی ذینفعان، اطلاع رسانی را به انجام میرساند. باید ذائقه مخاطب شناسایی شود. فولاد خوزستان یک بنگاه اقتصادی و تولیدی است. باید خرده فرهنگها از تولید نشات بگیرد؛ اول باید به تولید پرداخته شود و در کنار آن سایر مسئولیتها را انجام دهیم.
ابراهیمی گفت: یکی از وظایف سازمان که از طریق روابطعمومی انجام میشود، تمرکز بر سلامت روانی کارکنان است. همصدایی میان سازمان و سایر ذینفعان از طریق روابطعمومی شکل میگیرد. یکی از فعالیتهای ماندگار که در کار گروهی میان واحدهای مختلف اجرا شد و بازخورد معنوی شایانی به همراه داشت، اعزام نزدیک به دو هزار تن از کارکنان شرکت فولاد خوزستان برای خدمت در چایخانه امام رضا (ع) بود و امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.
مدیرعامل فولاد خوزستان از چالشها و بحران ها گفت و ادامه داد: با توجه به چشمانداز، اهداف و برنامهها، باید روایتها در قالب کارگروهی انجام شود. هلدینگ فولاد خوزستان یک تیم روابطعمومی با مرکزیت شرکت مادر دارد؛ به دنبال تقویت همکاریهای بینبخشی باشید.
مدیرعامل فولاد خوزستان افزود: کارکنان روابط عمومی، همواره در کنار کارکنان تولید باشند. به دنبال انعکاس تلاشهای بینظیر کارکنان خط تولید باشید و دستکم چند خبر در هفته از خط تولید منتشر نمایید.
وی در ادامه گفت: چالشهای سازمان را صادقانه به کارکنان بگویید. هیچ مورد پنهانی در فولاد خوزستان وجود ندارد. باید نقاط قوت و ضعف با شفافیت کامل بیان شود. همواره موفقیتهای سازمان را جشن بگیرید؛ شاد کردن و روحیه دادن به کارکنان باز خورد مثبت دارد. روابطعمومی نه تنها صدای سازمان است بلکه سازندگان اعتماد و نگهبان ارزشهای سازمان است.
جنگ امروز جنگ روایت هاست…
دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت های اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در دنیای امروز، رسانه ها ابزار برتری کشورها هستند و جنگ امروز، جنگ روایت هاست.
وی در تبیین این موضوع گفت: در این جنگ هرکس روایت اول را از آن خود کند و با جذابیت و روش های بدیع به گوش دیگران برساند؛ برنده این مبارزه است.
دکتر مخبر دزفولی با اشاره به اینکه کشور عزیز ما بزرگ ترین قربانی تروریسم در جهان و قوی ترین مبارزه کننده با تروریسم در گیتی است، ولی وقتی نتوانیم از ابزار رسانه استفاده کنیم؛ رییس جمهور قلدر آمریکا می تواند با وقاحت کامل ادعا کند که ایران دست از حمایت از تروریست ها بردارد تا با او مذاکره کنیم!!! و این ادعای وقیحانه را عده ای باور می کنند! این همان ابزار قدرت رسانه و نمادی از جنگ روایت ها در جهان است، که به راحتی می تواند جای مظلوم و ظالم را عوض کند و عده ای هم این تقلب را بپذیرند.
رییس شورای عالی فرهنگی شرکت سپس با تقدیر از زحمات مجموعه روابط عمومی گفت: روابط عمومی باید مثل آینه ای دو سویه، از یک طرف منتقل کننده نظرات تیم رهبری سازمان و خدمات انجام شده به کارکنان باشد و از دیگر سو، نظرات کارکنان را به تیم مدیریتی شرکت انتقال دهد و فضای سازمانی را برای رهبران شرکت توصیف و تبیین کند.
پیش از سخنان مدیرعامل، محمد جامعی مدیر روابطعمومی فولاد خوزستان از فعالیت مجموعه در چهار بخش رسانه، فرهنگی، تبلیغات و تشریفات گفت و افزود: پیام رهبری به نشست افق رسانه ملی که دهم دی ماه سال جاری برگزار شد، به طور شفاف مسیر روابطعمومی را مشخص کرده است. “امروز پیروزی یک طرف را توانایی او در گرفتن و رساندن پیام و روایت او از واقعیت، رقم می زند؛ بسیار پیش و بیش از آنکه ابزارهای نظامی وارد میدان شوند و در آن اثر بگذارند. ما در این عرصهی مهم باید دقت و تلاش و ابتکار خود را مضاعف کنیم.” واحد روابطعمومی با همکاری سایر واحدهای شرکت سعی در پیشبرد اهداف و انعکاس فعالیتهای شرکت فولاد خوزستان دارد.
گفتنی است، در این جلسه روسای بخش های مختلف روابط عمومی گزارشی از فعالیت حوزه تخصصی خود ارائه و به بیان مشکلات و خواسته های خود پرداختند.