هم افزایی و تعامل میان روابط عمومی های صنعت نفت باید نهادینه شود

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به نقل از نیپنا، مجید بوجارزاده امروز ( دوشنبه ۲۵ فروردین) در انتخابات پنجمین دوره شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی منطقه دو صنعت نفت که به میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ( ماهشهر) برگزار شد اظهار کرد: با سیاست گذاری و اتخاذ تدابیر مناسب و اجرایی باید به سوی روابط عمومی هایی پویا و چابک گام برداریم و در این مسیر وفاق و همکاری میان روابط عمومی های صنعت نفت اثر بخش خواهد بود.
وی با بیان این که روابط عمومی های منطقه دو شامل ۶ استان خوزستان ، ایلام ، کرمانشاه ، کهکیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و لرستان دارای ۶۰ روابط عمومی در صنعت نفت هستند گفت: با جدیت باید فعالیت های خود را به روز رسانی کرده و با استفاده از فناوری های نوین واحد های خود را پویا کنید.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ادامه داد: تلاش ها ، دستاوردها و رویداد های مهمی در هفت ماه گذشته که از تشکیل دولت چهاردهم می گذرد محقق شده است که همزمانی آنها با تشکیل دولت، جدید سبب ایجاد مسائل مختلفی برای وزارت نفت شد که خوشبختانه با اتخاذ تدابیر لازم از سوی وزیر نفت ، معاونان و نیروی انسانی متخصص و کارآمد صنعت نفت شاهد عملکردی مطلوب در بحث ناترازی انرژی بودیم.
بوجار زاده به ورود به فصل سرما در آغاز بهکار دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: سرما در سال ۱۴۰۳ زودتر از همیشه آغاز و در مقایسه با سالهای گذشته، میانگین دما در کل کشور حدود ۳.۵ درجه کاهش داشت.
وی ادامه داد: مصرف گاز در پاییز پارسال در مقایسه با سالهای گذشته افزایش یافت و از حدود ۴۲۰ میلیون مترمکعب در بخش خانگی و تجاری در اوایل آبان به ۷۱۶ میلیون مترمکعب در اوج زمستان رسید که این افزایش، چالشهای فراوانی برای مدیریت تأمین سوخت ایجاد کرد و باید بر این نکته تاکید کرد که همکاران ما در چهار شرکت اصلی وزارت نفت، اعم از شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی با انسجام و تلاش بیوقفه توانستند بحرانها را مدیریت کنند.
بوجار زاده افزود: انسجام سازمانی و مدیران روابط عمومی کارآمد و متخصص می تواند در مسیر توسعه صنعت نقش آفرین باشد و بدون تردید همسویی میان ارکان صنعت نفت تعامل و هم افزایی را بیشتری را رقم خواهد زد.
وی با تاکید بر لزوم یکپارچگی ۲۳۰ روابط عمومی موجود در صنعت نفت در سیاست گذاری کلان گفت: برای مقابله با بحران ها و رویدادهای احتمالی باید از تواننمدی های روابط عمومی ها به بهترین شکل استفاده کرد و همگرایی و هم سوئی میان ارکان صنعت از اطلاع رسانی های نادرست جلوگیری خواهد کرد و روابط عمومی ها در حوادث احتمالی باید نخستین واکنش و اطلاع رسانی دقیق ، سریع و شفاف را داشته باشند.