بررسی آینده بازار چرم مصنوعی ایران در جلسه تخصصی مدیران پتروشیمی اروند و انجمن چرم ایران؛

تاکید مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند بر حضور شرکت‌های پایین دستی ایرانی در بازارهای جهانی

در نشستی مشترک با حضور مدیرعامل پتروشیمی اروند و مدیران ارشد این شرکت با هیات مدیره اتحادیه چرم مصنوعی ایران و حضور مدیریت توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، چالش‌های مربوط به عرضه، کیفیت، قیمت‌های EPVC و تاثیرات واردات چرم مصنوعی مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.

به گزارش خبرصنعتی به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند؛ در این جلسه که به میزبانی شرکت پتروشیمی اروند برگزار شد، موضوعاتی نظیر کیفیت و میزان عرضه، تنوع گریدها، وضعیت بازار جهانی و داخلی مطرح گردید و شرکت‌کنندگان به بررسی میزان چرم مصنوعی وارداتی به کشور و تأثیر آن بر رکود تولید چرم مصنوعی پرداختند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، واردات چرم مصنوعی به کشور به صورت رسمی و غیررسمی صورت می‌گیرد که قیمت تمام‌شده‌ی آن به‌صورت قابل توجهی پایین‌تر از تولیدات داخلی است. این موضوع باعث ایجاد رکود در بازار تولید چرم مصنوعی و به تبع آن کاهش خرید EPVC و تولید در کشور شده است.

کریمی در این جلسه با اشاره به نقش پتروشیمی اروند به عنوان تنها تولیدکننده EPVC در کشور، بر لزوم همکاری و مذاکره بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان این محصول، توسعه بازار صنایع پایین دستی، فرصت رقابت‌ پذیری و حضور در بازارهای جهانی تأکید و حمایت از صنایع پایین دستی، ارزش‌آفرینی و خودکفایی داخل کشور را راهبرد این شرکت دانست.

همچنین، نمایندگان اتحادیه چرم ایران، به‌عنوان بزرگترین مصرف کننده EPVC، گفتگو را مثبت و سودمند ارزیابی کردند و به توافقاتی در خصوص میزان واردات و تفاوت قیمت‌های جهانی و داخلی دست پیدا کردند.

گفتنی‌ست، شرکت پتروشیمی اروند بزرگترین و تنها تولید کننده EPVC در کشور است و اتحادیه چرم مصنوعی به عنوان بزرگترین مشتری این محصول در داخل کشور به شمار می‌رود.

https://khabarsanati.ir/19761کپی شد!