تاکید مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند بر حضور شرکتهای پایین دستی ایرانی در بازارهای جهانی

به گزارش خبرصنعتی به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند؛ در این جلسه که به میزبانی شرکت پتروشیمی اروند برگزار شد، موضوعاتی نظیر کیفیت و میزان عرضه، تنوع گریدها، وضعیت بازار جهانی و داخلی مطرح گردید و شرکتکنندگان به بررسی میزان چرم مصنوعی وارداتی به کشور و تأثیر آن بر رکود تولید چرم مصنوعی پرداختند.
بر اساس اطلاعات ارائهشده، واردات چرم مصنوعی به کشور به صورت رسمی و غیررسمی صورت میگیرد که قیمت تمامشدهی آن بهصورت قابل توجهی پایینتر از تولیدات داخلی است. این موضوع باعث ایجاد رکود در بازار تولید چرم مصنوعی و به تبع آن کاهش خرید EPVC و تولید در کشور شده است.
کریمی در این جلسه با اشاره به نقش پتروشیمی اروند به عنوان تنها تولیدکننده EPVC در کشور، بر لزوم همکاری و مذاکره بین تولیدکنندگان و مصرفکنندگان این محصول، توسعه بازار صنایع پایین دستی، فرصت رقابت پذیری و حضور در بازارهای جهانی تأکید و حمایت از صنایع پایین دستی، ارزشآفرینی و خودکفایی داخل کشور را راهبرد این شرکت دانست.
همچنین، نمایندگان اتحادیه چرم ایران، بهعنوان بزرگترین مصرف کننده EPVC، گفتگو را مثبت و سودمند ارزیابی کردند و به توافقاتی در خصوص میزان واردات و تفاوت قیمتهای جهانی و داخلی دست پیدا کردند.
گفتنیست، شرکت پتروشیمی اروند بزرگترین و تنها تولید کننده EPVC در کشور است و اتحادیه چرم مصنوعی به عنوان بزرگترین مشتری این محصول در داخل کشور به شمار میرود.