«دیپلماسی شیرین» زمینهساز تبیین دستاوردهای صنعت نیشکر
به گزارش تواناخبر، به نقل از روابطعمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این دوره که رؤسای روابطعمومیهای صنعت نیشکر حضور داشتند، زینب شریفی، پژوهشگر و استاد ارتباطات، ضمن تحلیل محتوای سایتهای خبری کشت و صنعتهای نیشکری و صنایع جانبی، مباحثی پیرامون ارزشهای خبری، شیوه خبرنویسی، تحلیل و آشنایی با کارکرد شبکههای اجتماعی و… ارائه کرد.
ضرورت نگاه چندوجهی روابطعمومیها
شریفی بر ضرورت نگاه چندوجهی روابطعمومیها در تولید محتوا تاکید کرد و گفت، با توجه به گسترهی صنعت نیشکر و ایجاد اشتغالی بالغ بر ۲۶ هزار نفر در استان خوزستان، پرداختن به موضوعاتی نظیر محیطزیست، مسئولیتهای اجتماعی، مطالبات مردمی، بازدیدهای مسئولین، معرفی محصولات، دغدغههای کارگران و… در راستای آگاهیبخشی باید در دستور کار روابطعمومیها قرار گیرد.
نگاه ویژه دکتر ناصری به روابطعمومی صنعت نیشکر
در ادامه این نشست، مدیر روابطعمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از نگاه مثبت دکتر ناصری به روابطعمومی قدردانی کرد و گفت، با حمایتهای ویژه مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، اقدامات مؤثری در تبیین دستاوردها و اقدامات این صنعت در سطح استانی و ملّی انجام شده است.
ولید آلبوناصر ضمن استقبال از ارزیابی عملکرد روابطعمومیهای شرکتهای تابعه به منظور مشخص شدن نقاط ضعف و قوّت، بر تولید محتوای مؤثر در تعامل با محیط درونی و پیرامونی شرکتها تاکید کرد.
وی به گستره جغرافیایی توسعه نیشکر، از شمال تا جنوب خوزستان، اشاره کرد و گفت، با توجه به این گستردگی و تنوّع فعالیتها، «دیپلماسی شیرین» روابطعمومی در حوزههای اطلاعرسانی، تعامل با محیطپیرامونی، برگزاری جشنوارههای متعدد و…. زمینهساز تبیین دستاورهای صنعت نیشکر شده است.
مدیر روابطعمومی شرکت توسعه نیشکر بر لزوم برگزاری جلسات آموزشی و هماندیشی به صورت مداوم تاکید و ابراز امیدواری کرد، با کار تیمی توام با آموزش و آگاهی، گامهای موثری در معرفی این صنعت در سطح استانی و ملّی برداشته شود.
جایگاه ویژه روابطعمومی صنعت نیشکر در خوزستان
وی در ادامه به تشریح جایگاه روابطعمومی توسعه نیشکر در بین روابطعمومی دستگاههای اجرایی استان پرداخت و اظهار کرد، فعالیتهای متنوّع روابطعمومی نیشکر در حوزه اطلاعرسانی بهویژه در زمان سفر آیتالله رییسی به خوزستان، موجب شده این روابطعمومی از جایگاه ویژهای برخوردار باشد.
تنوّع موضوعات خبری در واحدهای نیشکری، اطلاعرسانی به شیوههای نوین، اعتلای جایگاه روابطعمومی، برگزاری کارگاههای آموزشی، تعامل با محیط پیرامونی، انعکاس مسئولیتهای اجتماعی و تعامل با محیط پیرامونی، از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست از سوی مدیر روابطعمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بود.
در ادامه این نشست، روسای روابطعمومیهای کشت و صنعتها و شرکتهای تابعه به بیان نظرات و دیدگاههای خود در بخشهای اطلاعرسانی، آموزش، ساختار و نیروی انسانی پرداختند.
در پایان مراسم، با حضور دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، از روابطعمومی کشت و صنعتهای نیشکری و شرکتهای تابعه با اهدای لوح سپاس، قدردانی شد.
بر اساس این گزارش، روابطعمومی نیشکر با در پیش گرفتن سیاستی مخاطبمحور و دو سویه، گام در وادی «دیپلماسی شیرین» گذاشته و تصویرگر دستاوردهای صنعت نیشکر از شمال تا جنوبِ شکرستان ایران شده است.
برگزاری جشنواره شکرستان، یک نمونه از این دیپلماسی شیرین است که دو سالی است به ثمر نشسته و حاصل آن، آشتی صنعت و مردم، و تنیده شدن خوان پُربرکت مزارع نیشکر در تاروپود جامعه محلی است.