یادداشت رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

به گزارش خبرصنعتی یادداشت رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به شرح زیر است؛
«روابط عمومی» نه صرفاً یک واحد سازمانی، بلکه «قلب تپنده ارتباطات» در هر نهاد پویا و پیشرو است که مجموع عملکرد آن باید به ایجاد اعتماد و ارتقای جایگاه سازمان در جامعه و نزد مردم منجر شود. پیداست که انجام ماموریتی چنین خطیر، تنها از یک واحد سازمانی با عده معدود و امکانات محدود ساخته نیست؛ لاجرم ما روابط عمومی را نقشی و وظیفهای ساری در تمام سطوح سازمان و توسط همه نیروها میدانیم که هماهنگ کننده و همسو کننده نیروها، یک واحد مشخص و مستقر سازمانی است.
۲۷ اردیبهشت، فرصتی مغتنم برای تأمل در جایگاه خطیر روابط عمومیهاست؛ نهادی که در میانهی سازمان ایستاده است تا شفافیت، صداقت، پاسخگویی و اقناع را جاری کنند.
امروز بیش از همیشه، کارکرد حرفهای روابط عمومی در مسیر اعتمادآفرینی، مدیریت افکار عمومی، و تقویت سرمایه اجتماعی سازمان اهمیت دارد.
ما در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تکیه بر ظرفیتهای غنی انسانی و تجارب ارزشمند همکارانمان، در مسیر تعالی ارتباطات درونسازمانی و برونسازمانی گام برداشته و از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
در بعد درون سازمانی تقویت ارتباطات دوسویه میان مدیریت و سرمایهانسانی برای همسو کردن نیروها و تحقق اهداف تولید و انجام کارهای سترگ، و در بخش برون سازمانی، توسعه روابط با عموم مردم، نخبگان و نمایندگان افکار عمومی با هدف ارتقای سرمایه اجتماعی و “مردمداری” شانی است که روابط عمومی برای رسیدن به آن باید مصمم و مفتخر باشد.
اینجانب ضمن تبریک این روز ارجمند به همه تلاشگران حوزه ارتباطات و روابط عمومی در سراسر کشور، بهویژه همکاران عزیز خودم در صنعت نفت و بهویژه شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب، امیدوارم با همدلی، خلاقیت و نگاه حرفهای، بیش از پیش در مسیر شکوفایی این عرصه گام برداریم. در پایان یاد و خاطره تمامی پیشکسوتان و درگذشتگان این حوزه اثرگذار را گرامی داشته و از سعی و صلابت همه کسانی که پیش از این برای ایجاد قرابت و همسازی مردم و همسویی نیروها در مسیر تعالی صنعت عظیم نفت و اعتلای ایران بزرگ گام برداشتهاند، صمیمانه سپاسگزاری میکنم.
علمدار متولی
رییس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴